• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Vilken rabatt har ni på ert bolån?

Sparman

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
195
Poäng
367
jag har bundit på 10 år, löser jag lånet idag 8 år i förväg då kostar det mig hela 0kr
Vilken bank är det i så fall? Har du fått det bekräftat på låne handlingarna du skrivit under att lånet går att lösa i förtid utan att någon ränta tas ut?
Har aldrig hört någon bank som gått med på något sådant? Säger inte att du har fel men med tanke på hur banker brukar vara så låter det otroligt. Annars är det bara till att gratulera att du lyckats få till en sådan deal.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Vilken bank är det i så fall? Har du fått det bekräftat på låne handlingarna du skrivit under att lånet går att lösa i förtid utan att någon ränta tas ut?
Har aldrig hört någon bank som gått med på något sådant? Säger inte att du har fel men med tanke på hur banker brukar vara så låter det otroligt. Annars är det bara till att gratulera att du lyckats få till en sådan deal.
man betalar ränteskillnadsersättning om man har bundit på en högre ränta än nuvarande listränta.
jag som har bundit på 10 år på 1,29% skulle idag inte behöva betala något, jag trodde själv inte att det var sant först, att det måste vara något fel, men det var det inte.

nu har jag SEB men vad jag förstår så använder samtliga eller i alla fall dom flesta detta verktyg för att räkna fram eventuell ränteskillnadsersättning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp